-
Jūsų prekių krepšelis tuščias
Alyvos karteris arba kitaip tepalo rezervuras
– detalė esanti variklio apačioje, žemiausioje jo dalyje ir yra atsakinga už
tepalo tiekimą į variklį. Ši detalė sudaryta iš išleidimo kištuko su magnetu,
tarpiklio, lovio ir varžtų. Jie yra įvairių dydžių, skirti konkrečiam
automobiliui ir dažniausiai priklauso nuo automobilio darbinio tūrio bei
galios.
Karterio konstrukcija ir paskirtis priklauso
nuo tepimo sistemos tipo. Karteris yra keturtakčio variklio su tipine šlapio
karterio sutepimo sistema dalis. Karteryje yra variklio sutepimui reikalinga
alyva, kurią tepalo siurblys paskirsto į visas trintį patiriančias variklio
vietas. Tad tai užtikrina sklandų ir efektyvų jo darbą. Lengvajame automobilyje
karterio talpa įprastai siekia 2-8 litrus. Eksploatavimo metu, karteris taip
pat atlieka alyvos aušinimo funkciją, todėl kai kuriuose karteriuose įrengiamos
aušinimo briaunos.
Karteris gali būt gaminamas iš aliuminio arba
tvirto plieno. Plieno privalumas yra jo tvirtumas, todėl jis linkęs atlaikyti
akmenukų trenksmą, minusas – linkęs rūdyti. Pagamintas iš aliuminio nerūdija,
tačiau yra ne toks tvirtas, ganėtinai minkštas, todėl akmenukai ir įvairūs
sumušimai sukelia įlinkimus karteryje pagamintam iš aliuminio.
Įprastai tai yra ilgaamžė ir patikima detalė, kurios reguliariai keisti nebūtina. Pagrindinis dalykas dėl ko karterį būtina keisti nauju yra jo mechaniniai pažeidimai. Tam įtaką daro karterio vieta automobilyje, kadangi jis ganėtinai žemai, tad esant žemam automobiliui, važiuojant bekele iškyla didelė rizika jį pažeisti. Karterį būtina keisti nauju esant mechaniniam pažeidimams, korozijai bei stipriai detalės deformacijai, kurią galėjo sukelti perkaitęs variklis.
Pats dažniausias karterio gedimas yra jo pramušimas. Jis gana lengvai gali prasimušti užvažiavus ant akmens, pataikius į duobę, dažniausiai šie veiksniai pasitaiko važiuojant bekele, prastais keliais. Kad kartertis yra pramuštas iš karto išduoda užsidegusi alyvos slėgio lemputė prietaisų skydelyje. Taip pat jaučiamas smūgis ir matomas akivaizdus tepalo tekėjimas. Pažeidus karterį būtina kuo greičiau sustoti ir užgesinti variklį. Po pažeidimo alyva dažniausiai išteka gana greitai, o variklis dirbantis be tepalo gali “užkalti” vos per keletą minučių.
Rečiau, tačiau karterio gedimus gali sukelti ir korizija, dėl kurios atsiranda skylės. Taip pat per stipriai priveržus nupylimo angos varžtą, galima pažeisti sriegius, dėl ko atsiras tepalų nutekėjimas. Taip pat tarpiklis, pro kurį gali prasidėti tekėjimas. Kai kuriais atvejais nebūtina keisti viso karterio, o užtenka pasikeisti tik tam tikras jo dalis. Pratekant alyvai keliamas pavojus ir variklio darbui bei kitų detalių efektyvumui, taip pat alyvos tekėjimas yra pavojingas aplinkai.
Jeigu karterio pažeidimai yra itin rimti – jį būtina pakeisti nauju. Tam tikrais atvejais – sriegius, tarpiklius galima pakeisti nekeičiant viso karterio. Yra atvejų, kad kai kurie vairuotojai karteryje esančias skyles tiesiog klijuoja, tačiau tai neapsaugo karterio nuo tepalo prasisunkimo ir pakartotinio prakiurimo, todėl esant tokiems pažeidimams remontas nepadės.