Rato stebulė

Kokybiškos, žinomų prekės ženklų ratų stebulės kiekvieno automobiliui. Rato stebulė – tai didelė plieninė detalė, montuojama ant pasukamojo kakliuko, kietosios ašies dalies. Stebulė yra diskas su skylėmis, ant kurio tvirtinamos tokios dalys kaip stabdžių diskai, priekiniai bei galiniai ratai. Rato stebulėje yra integruojamas ir rato guolis. Tai pakabos elementas, kuris užtikrina patikimą ratų darbą automobilyje. 

Rato stebulės gedimai

Įprastai vidutinis stebulės veikimo laikas yra apie 100,000 – 120,000 kilometrų. Galinio rato stebulė linkusi nusidėvėti mažiau nei priekinė. Priekinės stebulės nusidėvėjimas dažniausiai pastebimas tuomet, kai guolis nesandariai laikosi savo vietoje. Atsiradus gedimui ji nėra remontuojama, o keičiama nauja. Rato stebulę būtina keisti jeigu yra įtrūkimai, dalies deformacija, lūžiai ar stebulės guolio nusidėvėjimas. Gedimai gali būti juntami vibracija bei girdimu neįprastu barškėjimu, taip pat esant nelygiam padangų nusidėvėjimui ties ašimi, galimu riebalų pratekėjimu.


Rodyti:
Rūšiuoti pagal:

Stebulės keitimas

Stebulės keitimui reikia specialių įrankių rato atsukimui bei domkrato automobilio pakėlimui. Neturint reikiamų įrankių bei įgūdžių, patiems pasikeisti stebulės gali nepavykti, o įrankių pirkimas dažniausiai nėra vertas to atlikti savarankiškai. Tad rekomenduojama tai patikėti specialistams. Jie atsuks reikiamas rato tvirtinimo detales, domkratu pakels automobilį, nuims ratą bei atsuks stebulės varžtus. Nuims stabdžių kalibrus bei išmontuos stabdžių diskus. Varžtai  kurių pagalba stebulė pritvirtinama prie vairo lanksto, atsukami ir dalis nuimama. Keitime vienas iš iššūkių yra pasukamojo kakliuko nuėmimas, kuriam reikia specialaus įrankio. 

Keičiant rato stebulę visuomet rekomenduojama pakeiti ir rato guolį, kadangi dėl stebulės gedimo galėjo pasižeisti ir guolis. Tad dažnai guoliai neparduodami atskirai, o yra bendrai kaip dalis šio rinkinio. Ratų guoliai ir ašies apsaugos dažnai įtraukiami į rinkinį.